Hört talas om våffeldagen?

Jag måste ju berätta.. På jobbet häromdagen kom det fram en kund (ovanligt haha) men i alla fall, det var en svensk man som skulle ha lite kaffe.

mannen: Jaha vad ska man ha till kaffet då?.. han tittar sig omkring i min lucka.
jag: Lite våfflor kanske?
mannen: Vad är det?

Haha ofta han inte vet vad en våffla är liksom!?!? :O
Men han var helt seriös, och jag tvingades visa hur de såg ut.

jag: Det är det som luktar så gott ;)
mannen: Jaha.. ja men det kanske man skulle testa lite senare.

Haha xD

Jag trodde att alla (i alla fall svenskar) vet vad våfflor är. Men uppenbarligen inte. Man lär sig något nytt varje dag. Den här dagen lärde han sig ett nytt ord :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0