Den korta (?) historien

Jag skulle ju berättat för flera dagar sedan egentligen. Fast några av er har redan fått höra hur jag hade det i Malmö och Göteborg förra veckan. Åhh det var helt underbart :) Så jag ska nog ta det lite snabbt här ändå..

Förra söndagen åkte jag ju ner till Malmö. Kom fram typ två på eftermiddagen och det blev att leta efter hotellet det första jag gjorde. Det var inte så svårt att hitta dit. Lämnade av mina väskor för att sedan bege mig ner till stora torget och käka. Såg att de hade ett Max där. När jag satt där ensam och åt så satte sig ett par Göteborgare ner bredvid mig.

Snubbarna började i alla fall prata med mig, och jag har då inget emot att prata med främmande människor. Göteborgare som är så trevliga också! Där satt vi och snackade ett tag och de frågade vad jag skulle göra resten av kvällen. Jag hade inga direkta planer, mer än att upptäcka Malmö lite, haha..

Det blev inte riktigt så. Killarna frågade om jag ville hänga med dom på "förfest" på Centiliter och Gram, som var en pub på stora torget. Kiss skulle nämligen spela i stan den kvällen, och på den här krogen var det BARA en massa Kiss-fans typ. Det kändes som jag hade kommit lite fel haha! Men det gjorde inget.

Det visade sig bli riktigt trevligt. De bjöd mig på öl och shots, och jag måste erkänna att jag blev rätt lullig xD Killarna, som var 37 år, var supersnälla och likaså gänget som de var med. Alla undrade vem jag var, och dom bara "Vi hittade henne på Max" Haha

Några timmar, och några öl senare gick jag tillbaka till hotellet och käkade kvällsbuffé. Fy fan vad gott det var då! De hade typ allt :P Så jag åt mig mätt och gick upp till mitt rum. Först då kände jag hur full jag egentligen var, så jag kände att en kvällspromenad skulle sitta fint.

Jag drog alltså ner till en park intill hotellet och strosade runt och tog lite kort. Jag har alltid sagt att jag älskar Malmö (fast jag aldrig varit där.. jag vet.) Men jag står fortfarande fast vid att jag älskar den staden. Skulle mer än gärna tänka mig att flytta dit!

Förhoppningen är ju att det kommer bli så. Jag har ju sökt en utbildning där till hösten, och om en vecka så får jag veta om jag kommer in(!!!) Men jag försöker att inte ha för höga förhoppningar, för det är hård konkurens. Anledningen till att jag åkte till Malmö var i alla fall inte att supa med främlingar, utan att göra ett test på skolan.

Så på måndagen gick jag upp tidigt och åt hotellfrukost, som också var helt underbar, och sedan tog jag en buss ut till skolan...


Oj shit det här blev ingen kort historia haha! Jag som bara tänkte dra det lite snabbt. Aja.. hur som helst!


... En timme satt vi och lyssnade på en lärare som berättade om utbildningen och vad som förväntas av en Visual Merchendiser. Sedan fick vi göra ett matteprov, som tog knappt en och en halv timme. Därefter var det ett engelskaprov som var lite kortare. När man var färdig fick man gå hem.

Om jag ska vara ärlig hade jag varit lite nervös i flera dagar innan, för jag visste ju inte vad som skulle komma på det där provet. Men när jag väl gjort det, och det kändes helt okej, så kunde jag slappna av. Nu är det inte så mycket mer jag kan göra än att vänta liksom.

Efter skolan åkte jag tillbaka till stan och käkade sushi på ett ställe som låg precis vid mitt hotell. Det satt riktigt fint innan man skulle åka vidare mot Göteborg. Fick sitta på en buss några timmar och det var lite segt. Men jag hade ju något att se fram emot!

Muffe kom och mötte upp mig på stationen ♥ Sedan gick vi till stan och käkade. Därefter körde vi runt i hans bil, och han visade mig Mölndal. En riktigt mysig kväll med en fin vän. Det var en bra start på min semester i Göteborg! Efter en natt på Muffes soffa vaknade jag av att han skulle till jobbet halv sju. Tyvärr skulle han jobba hela dagen, men jag hade planer för mig själv.

Fick för mig att Liseberg öppnade vid tio så jag tog en buss till stan redan vid nio. Käkade frukost i brunnsparken och tog en spårvagn till Liserberg. Men nehe.. då öppnade de inte förrän ett! ;( Lite smått besviken åkte jag tillbaka till stan och gick i affärer och käkade lunch på Pizza Hut. SEN åkte jag tillbaka vid ett.

Trots att var själv så var det kul att åka en massa. Visst hade det varit roligare om jag haft någon att prata med i köerna, men vad gör man. När jag hade åkt Balder, Bergbanan och lite andra skojiga attraktioner åkte jag för att möta Muffe på Avenyn. Där satte vi oss och åt på en restaurang. Han åt carbonara och jag åt plankstek. Yummie!

Sedan promenerade vi ner till vattnet och njöt av sommaren. Jag hade verkligen tur med vädret under alla dagar som jag var där! Det gjorde det också lite svårare att åka hem dagen efter. Kändes lite segt att åka tåg och buss när det var så fint väder dessutom. Men det jobbigaste var att lämna staden (och min vän såklart).

Jag måste åka tillbaka snart. Så är det bara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0