Förlorad skönhet



Usch så hemskt. Såg dokumentären om 25åriga Katie Piper från Storbritannien. Vet inte om jag orkar diskutera det ens. Man blev så himla tagen och berörd av hennes historia bara. I alla fall jag. Men det känns nästintill omöjligt att sätta sig in i hennes situation. Att gå från att vara en ung, vacker modell med stort självförtroende, till att bli en osäker och rädd liten "ful" ankunge, måste vara allt annat än lätt. Jag tycker i alla fall inte att hon ser så illa ut trots allt hon gått igenom. Och hon har fortfarande en kropp "todiefor".

Det jag vill säga är väl egentligen att jag gillar sådana här dokumentärer om människors liv som snabbt ändrats av någon anledning, eller personer som fötts med någon konstig sjukdom till exempel.

Såg ni programmet om Katie?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0