Säg det bakom min rygg istället



Två pojkar och en flicka, ~10 år kommer fram och vill köpa dricka.

pojke 1: Vad kostar en pepsi?
jag: 20 kronor.

Han ser frundersam ut, men kommer fram till att han ska ha en pepsi.

pojke 2: Vad dyrt!
flickan: Men så säger man inte!



Det bästa med mitt jobb är helt klart att man träffar så mycket människor. Och det allra roligaste är när barn kommer fram och ska handla av en. Det kommer fram barn i alla åldrar och ska handla själva. Så söta.

Sedan blir dagen genast mycket bättre när en trevlig kund (som ser att jag kanske är ensam och har tråkigt) börjar prata med mig, och att man då står och har en konversation med en helt främmande människa. Jag tycker sånt är jätteroligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0