Sol, träning och brandlarm.

Jag måste bara berätta om den här dagen. Klockan är iofs bara halv fem och det är en helt vanlig onsdag egentligen. Men den började inte så kul. Jag vaknade tjugo över åtta av att någon bankar på dörren som en tok! Det tar ett tag för mig att vakna till och bli medveten om att det faktiskt knackar. Efter någon minut kommer jag fram till att det inte är någon dröm. Sedan hör jag någon komma in och säga något, och jag mumlar tillbaka.

Sedan säger snubben: Vi ska kolla brandlarmet..
Jag bara: Ahhaa.. eh... vänta..
Snubben knackar på hos Sebbe istället och skriker: Vi tar det här inne så länge!

Varpå jag blir klarvaken och hoppar upp ur sängen och tar på mig kläder, ifall de kommer in igen :P Men de kom aldrig in, utan det börjar tjuta och sedan piper det sådär i en kvart eller nåt :S Helstörande.

Okej, fair enough. Vi fick faktiskt en lapp förra veckan om att de skulle komma idag. Och om man inte var hemma skulle de avända huvudnyckel. Men detta hade ju så klart glömt bort och sov så gott så.

Jag kunde i alla fall inte somna om sedan utan det fick bli en seg morgon framför datorn, med några vänneravsnitt och fruskost. Sedan har jag hunnit med att handla, göra matlådor och tränat också! :) Det är så otroligt skönt att träna! Förstår inte hur jag kunde lägga av med det, men nu är jag igång!

Resten av dagen ska jag plugga, laga mat, se Idol och kanske gå ut en sväng. Det är nämligen Invisible Romance här på Söderport ikväll, och jag har en fribiljett. Ska bara hitta någon som vill joina, så kanske man drar dit lite senare ikväll.

BTW: Efter några riktigt grå och blåsiga (läs: storm) dagar så har äntligen solen tittat fram. Det är en riktigt fin höstdag! Kanske så man skulle ta en uppfriskande promenad lite senare till och med! Puss på er ♥


Baby och jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0